2010. november 19., péntek

Kép a falon, képek a Kikában, valamint a választás szempontjai

Mostanában jöttem rá, hogy valami hiányzik a lakásból: azóta, hogy bebútoroztuk, nem történt semmi, a falak üresen maradtak. Úgy döntöttünk, itt az ideje képekkel dekorálni a nagy fehérséget.

Amikor az ember állandó dekorációt választ az otthonába, nem kis döntést hoz. Mit tegyünk a falra? Milyen legyen? Ne legyen hajszálnyit sem giccsesebb, mint ami még ízlésünk határain belül elfér, a hangulata pozitív legyen, hogy ne csak akkor legyen jó ránézni, ha kicsattanunk a jókedvtől, és dekoráljon! Ilyenkor a művészi érték nem fontos, sőt a pénzbeli érték sem. Olyan képet kerestem, ami a lakás hangulatát és nem az anyagi értékét emeli, meg azért az ár is szempont volt, mert nem csak egyetlen képet szeretnénk, és nem akarunk rá túl sokat költeni. Szóval nem aukciós házban kezdtem a keresgélést, hanem egy közismert bútorboltban, így jutottam el – véletlenszerűen választva ki – a Kikába. Jól végignéztem a kínálatot, és már többször elkönyveltem magamban, hogy itt nem találom meg, amit keresek: nagy volt a választék ronda képekből, lehangoló képekből, és voltak giccsesek, voltak olyanok is sokan, amelyek műalkotásnak akarták feltüntetni magukat, és volt sok semmilyen kép is. Találtam olyat, ami majdnem meggyőzött, de túl kicsi volt, szürke kis foltocska lett volna a falunkon, és amúgy is csak majdnem győzött meg. A legjobban a gyerekszobákba szánt képek tetszettek egyszerű rajzukkal, szép színeikkel: na ezek tényleg dekorálnak, de a témájuk nem aktuális. Közben a képek egy jó részét meg sem néztem, mert drága volt. Szóval kb. 6000 forint volt a legdrágább kép, amit még kézbe vettem, ez azért fontos, mert senkinek nem szeretném elvenni a kedvét az ott vásárlástól: valószínűleg a drágább kategóriában sokkal több a megvenni érdemes „mű”.

Lényeg a lényeg: amikor a majdnem meggyőző kis szürke foltocska már a kosaramban volt, hogy legfeljebb majd ez lesz az előszobában, akkor megtaláltam a tökéletes képet: nagy, kellemes, szépek a színei, és meglepően jó az ára is (3500 Ft)!

Így került a falunkra egy kép a Brooklyn hídról, háttérben a Manhattan-szigettel, alkonyodó ég előtt. Mindig is szerettem a este kivilágított városok fotóit! Az új szerzeménybe mindketten első látásra beleszerettünk! Így néz ki a falon:

kép


Hasonlók korábban:
Karácsonyi dísz
Őszi dekoráció
Függöny

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése