2010. október 26., kedd

Az almakompót története

Lassan fogy az almánk, ezért, hogy meghozzam hozzá az étvágyat, megpucoltam párat, felvágtam, és fahéjjal, szegfűszeggel, cukorral megfőztem kompótnak. Úgy főztem, hogy legyen leve is, mert azt nagyon szeretem.

apple-cinamonAz almakompótról mindig az iskolai háztartástan óra jut eszembe, két emlékem is van ezzel kapcsolatban. Egyszer a nálam idősebbek, akik akkor tanulták a tárgyat, átjöttek a tanulószobára, hogy megkínáljanak minket a kompótjuk megmaradt levével, nagyon jót ittunk belőle (jó nagy adag volt)! Pár évvel később meg már én jártam háztartástanra, és ez volt az első dolog, amit megtanultunk főzni, tehát az almakompóttal kezdődött főzőtudományom, ez volt az első élményem arról, milyen nagyszerű dolog nyers alapanyagokból valami mást, valami finomat varázsolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése