2010. október 3., vasárnap

Életképek

eletkepek1Mostanában újra felfedeztem magamnak az MTV1 Életképek című sorozatát, amelyet Horváth Ádám, a Szomszédok rendezője írt és rendezett. Évekkel ezelőtt az zavart a történetben, hogy unalmas. Most pont ezt élvezem benne, vagyis azt, hogy nincs benne fölösleges feszültségkeltés, nincsenek szappanoperásan össze-visszakavart szálak, követhetetlenül cserélődő szereplőgárda, és nem jön össze benne mindenki mindenkivel, csak hogy legyen mit mutatni a nézőknek legközelebb is. Az Életképekben azt szeretem, hogy lassan történnek a dolgok, pontosabban alig történik valami. Folyik a hétköznapi élet hétköznapi problémákkal (fogfájás, kutyasétáltatás, vizsgázás stb.) kellemes környezetben. A kapcsolatok tartósak, a ruhák szépek, a város ismerős, miközben szimpatikus színészek játsszák a szerepeket, mint például Hegyi Barbara, Kulka János, Garas Dezső, Szacsvay László, és még sorolhatnám. Azt írtam, folyik a hétköznapi élet: itt egy kicsit helyesbítek, természetesen nem az átlag magyar ember hétköznapi élete, de ahhoz hasonló, ahogy az íeletkepekró kitalálta. A sorozatban felfedezhetünk életszerűtlenségeket és valószínűleg egyéb hibákat is, de ezeket, szerintem,  el lehet fogadni.

A filmet minden szombaton és vasárnap vetíti az MTV1, méghozzá egyszerre két részt adnak le belőle, de a videótárba is felkerül minden epizód.

Sajnos a forgatás a 114. rész után leállt még 2009-ben, és bár elvileg terveznek folytatást, nem találtam róla semmi biztos információt, hogy tényleg így lesz-e. Ha jól számolok, még 2 hétvégém van nézni a sorozatot, pedig csak nemrég kapcsolódtam be újra. Na sebaj, majd megnézem a kimaradt részeket a videótárból, és drukkolok, hogy ne várasson magára sokáig a folytatás. 

1 megjegyzés:

  1. Pont ezt szeretem én is benne. Nincsenek benne idegesítő baromságok, amikor az ember a fotel szélét csapkodja és felsóhajt 'hátnemhiszemelbasszus". Hihető, sallangoktól mentes, néhol ügyefogyott, pont mint a normális élet.

    VálaszTörlés