2011. szeptember 26., hétfő

Gyümölcskocsonya

Többször néztük már irigykedve a CSK-1 tagjait, ahogy két bevetés között a kantinban gusztusos gyümölcszselét esznek. Ez adott ihletet ahhoz, hogy én is megpróbáljak készíteni valami hasonlót, és sikerült is, igaz ez nem volt végig egyértelmű…

zselatin

Többféle port is beszereztem már a zselésítéshez, de azok kimondottan tortazseléhez valók voltak, aminek az lett volna a hátránya, hogy csak mini mennyiségű zseléhez lett volna elég. Ezért legutóbb alaposabban körülnéztem a sütéshez való kellékek között a boltban, és ráakadtam egy olyanra, amit eleve fél liter folyadékhoz szántak, és még a borítóján is látható egy kehely gyümölcszselé. Alapanyagnak még egy üveg magozott meggybefőttet vettem, aminek a leve csak a fél literes bögre felét tette ki, így vízzel pótoltam a másik felét, ami nem is ártott neki! Viszont mivel nem volt cukrozott a befőtt, cukrot is tettem az alaplébe, és addig kevertem, amíg teljesen fel nem oldódott, hogy a melegítésnél ne okozzon problémát. Utána követtem a zselatinpor csomagolásán található útmutatót. Idézem:

1) A zselatint egy kis edényben 4 evőkanál hideg folyadékkal kikeverjük, majd folytonos keverés közben a maradék folyadékot is hozzáadjuk és felmelegítjük (ne főzzük).

2) A zselatint felhasználás előtt langyosra hűtjük. Több részletben óvatosan belekeverjük a további hozzávalókat, és szilárdulásig hűtőszekrényben tároljuk.

gyümölcskocsonyaElőször az lepett meg, hogy amikor levettem a tűzről, a folyadék ugyanolyan híg volt, mint sűrítés előtt, pedig úgy rémlett, hogy amikor korábban egy másik zselésítőt használtam, az már ekkorra sűrített valamit a folyadékon. De azt gondoltam, majd ha hűl, fokozatosan egyre sűrűbb lesz. Hát nem lett! Amikor a gyümölcsöket kevertem bele, az állaga még mindig ugyanolyan volt. Utána betettem a hűtőbe, és hamarosan újra megnéztem, és semmi változás! Viszont kb. 2 óra várakozás után elővettük, és akkor megnyugodtam, hogy valamennyire hatott, mert félig-meddig kocsonyás lett (ekkor készült a fotó). Sajnos nincs mérőpoharam, és gyanakodtam, hogy a fél literes bögre nagyobb mint fél liter, erre fogtam, hogy nem lett tökéletes az eredmény. Megkóstoltuk, és jó volt, bár rájöttem, hogy nekem nem az esetem így töményen magában, de persze legközelebb is csinálok majd annak a kedvéért, aki szereti. 

Nem fogyott el első nekifutásra az összes zselé, így visszakerült a hűtőbe még 6-7 óra hosszára, és ez volt a szerencse, mert tökéletesen szilárd gyümölcszselé jött elő!

Szóval a recept fontos része – és ez lemaradt a csomagolásról – hogy jó sokáig, 6-8 óráig kell állnia a folyadéknak a hűtőben, hogy megszilárduljon.

Örülök, hogy mégis tökéletes lett!


Hasonló témák:
Nyár eleji frissítők
Muffin-átok
Csokikrém

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése