Májusban két új Prince of Persia látott napvilágot. Mire hozzám eljutottak, bizony már július volt, de ez a pár hónap, azt hiszem, nem számít sokat.
Elsőként a játékkal találkoztam, amelynek Forgotten Sands a címe. A 2008-as kevésbé jól sikerült játék után a készítők végre újra megtalálták a tökéletes egyensúlyt a játék kialakításánál. Ilyen jól utoljára a Sands of Time-ot élveztem. A herceg is a régi, ugyanaz a szereplő (az ismerős szinkronhanggal), akit a korábbi trilógiában már megismertünk, azonban a történet az első két rész között játszódott, tehát a Sands of Time után, de a Warrior Within előtt.
Hősünk épp bátyját, Malikot kereste fel, akinek a várát azonban egy ellenséges hadsereg ostromolta. Már-már a palota is elesett, amikor Malik úgy döntött, utánpótlásként felhasználja Salamon király démonseregét, amelyet a mitikus uralkodó a kincstárba zárt egy varázslattal. Csakhogy, mint később kiderült, a sereg egyáltalán nem Salamoné volt, hanem épp az ő elpusztítására tört. A homokdémonok most, hogy kiszabadultak, nekiálltak elpusztítani mindent.
A herceg így a vendégeskedés helyett dzsinnek háborújába keveredett, ahol a tét legalábbis az egész királyság sorsa volt. Ráadásul a homokszörnyek vezetője, egy hatalmas erejű ifrit (tűzdzsinn), Ratash még testvére testét is megszállta. Főhősünk azonban nem egymaga harcolt ellene. A palotában lakó utolsó jóságos dzsinn, Razia átadta neki erejét, így képes lett röviden visszaforgatni az időt, pár pillanatra megdermeszteni a vizet, újra valódivá tenni párat Razia régi emlékei közül (egyszerre csak egyet), és hatalmas ugrásokkal ellenfeleire rontani.
A grafika igényes volt, és a játékon belül remekül keverték az ügyességi meg a logikai feladatokat a harccal. Egy pillanatra sem volt unalmas vagy monoton, sőt, leginkább az volt az érzésem, hogy egy pillanat alatt vége lett a történetnek.
Külön tetszett a játék rugalmassága. A fejlődési rendszert úgy találták ki, hogy egyaránt támogassa azt is, aki a harcban jobb, és azt is, aki inkább az ügyességi feladatokban, ugyanis a megfelelő képességek fejlesztésével minden játékos ellensúlyozhatja saját gyenge pontjait.
Ha valami hiányzott a játékból, az a jó zene volt. A trilógia első és harmadik része egy-egy hangulatos stáblistazenével búcsúzott a játékostól, ez volt a meghatározó zenei téma is végig a játék során. Ennek a játéknak ilyen nem volt, egy-két arabos motívummal beérte az egész játékidő alatt is, a mérföldhosszú stáblista alatt pedig kifejezetten unalmas volt.
Az új Prince of Persia (A bejegyzést hamarosan újra feltöltjük)
Hercegi kalandok Perzsiában (A bejegyzést hamarosan újra feltöltjük)
Játékból filmet (A bejegyzést hamarosan újra feltöltjük)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése