2014. október 24., péntek

Moly.hu: fogva tart vagy hibásan működik?

Most egy panaszkodós poszt következik. 
A történet úgy indult, hogy évekkel ezelőtt regisztráltam a moly.hu-ra, és jó darabig aktívan használtam is, mert motivált a közösségi olvasás érzése. Jelöltem a haladást, idézeteket regisztráltam, amelyek tetszettek, értékeltem az olvasmányaimat, kívánságlistát vezettem. Egy-két ismerőssel is kommunikáltam, vagy csak elolvastam, amit idéztek vagy írtak arról a könyvről, amit épp olvastak. Akkor nagyon szerettem az oldalt, a mindennapjaim része volt.
Aztán egymás után jöttek a számomra logikátlan változások a rendszerben, és ezt kísérték az ellenszenves megnyilatkozások az adminisztrátoroktól, és barátságtalan légkör kezdett kialakulni. Odáig jutott a folyamat, hogy elegem lett az egész közösségi oldalból, lementettem az olvasmánylistám, és másfél évig nem léptem be.
Az utóbbi időben egyszer-egyszer kaptam az e-mail címemre értesítést, hogy olyan ismerősöm kezdett el figyelni a molyon, aki eddig nem követett. Ez majdnem visszacsábított a felhasználók közé, beléptem a régi profilommal, de azonnal elvette a kedvem egy nem szimpatikus jelenség, és azonnal ki is léptem azzal, hogy oké, mégsem jövök vissza, mert továbbra sem tetszik. És akkor még nem volt gyanús, csak a következő értesítőnél, hogy vajon honnan tudja XY, hogy az alatt az álnév alatt pont engem talál meg, amikor direkt inkognitóban használom a molyt. Amikor egy volt munkatársam kezdett figyelni a molyon, akkor jöttem rá, hogy mielőtt kiszálltam a közösség világából, még úgy volt, hogy a facebook profilom nem publikus, és az oldal nem adja ki az adataimat, most már, úgy tűnik, ez nem így van. Azt hiszem, a moly.hu vagy a facebook kampányol új felhasználókért, és ezért kiadja az ismerőseimnek, hogy ki vagyok én a molyon, és tessék engem figyelni. Ezt onnan gondolom, hogy olyan profilt láttam, ami teljesen inaktív volt, soha nem kezdték el használni, csak épp elkezdett engem (és talán másokat is) figyelni, mert kedves ismerősöm. 
Az én életemben ez a profil már nem aktuális, és továbbra sem akarom, hogy publikus legyen, így úgy döntöttem, eljött az idő, hogy töröljem magam, a türelmi idő úgyis rég lejárt. Csakhogy ez nem így megy. Nem tudom, hogy megy, de 6 napja töröltem magam, és még mindig aktív a profilom. Nem tudom, miért. Egyelőre csak a moly-tagság törlése gombot találtam meg, amiről azt hittem, arra van, hogy töröljem a moly-tagságomat (ami valószínűleg, reméltem, az összes adatom törlését jelenti), de tévedtem. Többször megpróbáltam azóta, de nem változik semmi. Nem találtam róla visszajelzést sem, hogy pl. "vettük az adást, várj X napot, és törlődsz" vagy ilyesmi. Ma már írtam egy levelet nekik, hátha úgy működésbe lép a gomb...
Mindenesetre bármi áll is a dolgok hátterében, nem tartom korrekt dolognak, hogy nem én rendelkezem arról, mikor tüntessék el a profilomat az adataimmal együtt a többi regisztrált vagy épp külső felhasználó elől. Nem érdekel, miért aktív még a profilom, mert nem tudták leprogramozni, hogy gombnyomásra eltűnjön, vagy mert nem tisztességesek. Ez így semmiképp sem korrekt. 
Törlési kísérlet 1.: Rákattintok a Moly-tagság törlése gombra.

Törlési kísérlet 2.: Próbáltam már úgy is, hogy betettem a pipát a Viszlát, és köszi a halakat elé, és úgy is, hogy nem. (Nagyon humoros..) Nem ezen múlik ;-) Minden esetben az OK gombot választottam: igen, biztos, hogy törlésre jelölöm. De mi az, hogy jelölöm? TÖRÖLNI AKAROM. Azt hogy kell, elárulná valaki?

2 megjegyzés:

  1. Igen cseles a rendszer, ugyanis minél többször lépsz be megnézni, törlődtél-e már, annál inkább a Moly foglya maradsz. Ugyanis (idézet a súgóból): Hogyan tudom törölni magam az oldalról: A profilod jobb fölső sarkában lévő fogaskerékre kattintva legalul találsz egy Moly-tagság törlése feliratú gombot. Pipáld be a négyzetet, nyomd meg a gombot, és ne jelentkezz be többet. Ha 14 napon belül bejelentkezel, a törlési szándékod semmissé válik. A 14. nap letelte utáni éjjel törlődik a profil."
    Cseles... Mintha abban bízna, hogy úgyse bírja ki az illető elszánt törlő 14 napig...
    Ezenkívül totláis törlés nincs, hiszen ezek nem is fognak törlődni: "eseményeid, polcaid, polcelemeid, üzeneteid, zónáid, hozzászólásaid, idézeteid, általad feltöltött könyvek, borítóid, fülszövegeid, kiadásaid, szavazásaid, hibajelzéseid, kihívásaid, szócikkeid, szócikkekhez feltöltött tartalmaid, szócikkcsatolásaid idézetekhez, "Ha tetszett ez a könyv..." ajánlásaid, híreid, címkézéseid". Amiből persze van, ami logikus (feltöltött könyvek, borítók vagy szócikkek), de a hozzászólásokban már nem vagyok olyan biztos...
    Sok sikert a törléshez!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm.
    Közben kaptam válaszlevelet, ami szerint kellett volna kapnom egy visszajelzést, hogy 14 napig ne lépjek be, de nem kapok, viszont felugrik helyette egy reklámsáv az oldal tetején... Érdekes, amit a súgóból idézel. Én nem használtam, mert megtaláltam a törlés gombot, de ami érdekes, hogy nem a fogaskeréknél, hanem a profilbeállításoknál. A pipáról nem írtak, így végül nem pipáltam ki, és azóta sem értem, hogy miért van ott. A jópofaság mellett vajon van funkciója vagy nincs? Ha ki kell pipálni, miért tudom megnyomni a törlés gombot anélkül is? Iszonyat logikus az egész...
    Mindenesetre 2 hét múlva ellenőrzöm. Jó, hogy írtad, hogy csak éjjel törlődik, mert azt hittem, a 14 napot kereken számolják, de így akkor csak 15 nap után fogom megnézni.
    Köszi, hogy írtál! :-)

    VálaszTörlés