2014. január 25., szombat

Házi diabetikus csoki

Karácsonyra kaptam egy pingvines jégkockaformát, és hozzá az ötletet, hogy készítsek benne csokit, sőt, ami valahogy eddig eszembe sem jutott, diabetikus csokit. Hamarosan ki is próbáltam, és nagyon jól sült el.
A legjobb az egészben az, hogy míg a boltokban nem nagyon van választék diabetikus csokiból, és ha van, azok sem igazán finomak, addig én itthon olyat készíthetek, ami kedvemre való. Most mandulát és áfonyát vettem az alapcsokihoz, és isteni finom mandulás, áfonyás, és mandulás-áfonyás bonbonok születtek. Ráadásul előástam egy eredetileg sütéshez való szilikon formát is, aminek az aljában egy egész tábla mandulás-áfonyás csoki készült.
Kiindulás: a formák és az alapanyagok. Ezeken kívül még margarint is használtam.

Az áfonyát és a mandulát elrendeztem a formákban.

Gőz fölött megolvasztottam a csokit, miközben margarint is adtam hozzá.

A kész masszát beleöntöttem a formákba. A pingvinekkel nehezebb dolgom volt, mint a naggyal.

Kb. fél nap hűtőben töltött idő után ez lett az eredmény. 

A csokitábla megfordítva. És a pingvinek még mindig beszélgetnek :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése