2010. március 26., péntek

Epres pite

Egy internetes receptből és egy már kipróbált joghurtos receptből kiindulva sütöttem epres pitét. Érdekes, hogy ezek a joghurtos receptek tartalmaznak olajat is, méghozzá egész sokat, és ennek köszönhetően lett ehetetlen a múltkori almás sütim. Mindkét recept szerint egy joghurtos pohárnyi olaj kell a tésztába, ami rengeteg! Így azzal kezdtem, hogy csökkentettem az adagot 2 evőkanálnyira, nehogy megint a kukában kössön ki a szemgyönyörködtető sütemény. A tésztához, friss gyümölcs híján, eperkonzervet használtam. Alig várom, hogy friss gyümölccsel is kipróbáljam! A recept különlegessége, hogy epres gyümölcsjoghurttal készült. A pite nagyon finom lett!



Hozzávalók, ahogy én csináltam:
- Majdnem 3 doboznyi epres Danone joghurt (a kis méret miatt egészítettem ki egy harmadik adagból).
- 3 tojás
- nem teljesen 4 joghurtos pohárnyi liszt
- 2 joghurtos pohárnyi cukor
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 2 evőkanál étolaj
- gyümölcs (eper)

Miután összedolgoztuk a tésztához való összetevőket, a sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük a masszát, és rászórjuk a gyümölcsöt. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon kb. 30 perc alatt kész.


Korábbi bejegyzések:
Csokis banántorta
Töltött cukkini

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése