2006. március 18., szombat

Mondolás tálbanfőtt

Hozzávalók: 8 szikkadt zsemle vékony szeletekre vágva 6 egész tojás 25 dkg darált mandula kb. 20 evőkanál kristálycukor 10 dkg vaj 3 dl tejszín 5 dl meleg tej 2 citrom reszelt héja 3 tasak vaníliás cukor kevéske só Készítése: (Ez a mennyiség elég nagy adag, két jénaiban fért el, az egyik kerek, saccra kétliteres, a másik kicsit nagyobb, ovális, körülbelül két és fél literes volt.)

A tálat kikentem vajjal. A mandulát megdaráltam.

Az egész tojásokat 6 evőkanál cukorral, két tasak vaníliás cukorral, a reszelt citromhéjjal kézi robotgép segítségével jó habosra kikevertem.

A tejet megmelegítettem, hozzáadtam a tejszínt, 2-3 evőkanál cukrot, egy tasak vaníliás cukrot, egy csipet sót és jól elkevertem.

A zsemlét vékonyan felszeleteltem, egyenként belemártottam a tejszínes tejbe, kicsit kinyomkodtam, majd belemártottam a habos tojásos keverékbe, és beletettem a jénaiba. Amikor egy réteg benne volt, megszórtam a darált mandulából egy-két evőkanálnyival, majd cukorral, és minden rétegre egyenletesen apró vajdarabkákat is tettem. Addig ismételtem, míg el nem fogyott minden. A tetejére mandulás cukor került vajdarabkákkal.

Meleg sütőben addig sütöttem, amíg a teteje megpirult.

A sütési idő kb. 40–45 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése