2011. február 7., hétfő

Muffin-átok

Muffint sütöttem, már nem először, de mindig van vele valami problémám. Pedig a recept egyszerű, mindig azt gondoltam, hogy az elkészítés legbonyolultabb része az, hogy az embernek legyen hozzá eszköze. Az első adagot még kis szilikon formákban készítettem. Jól sikerült, de kínlódás volt kitisztítani a formákat. Azóta kaptam igazi muffinsütő tepsit. Kivajaztam és úgy került a sütőbe a tészta, de ahol a vajjal érintkezett, megégett. Legközelebb, amikor már papírral készült, rájöttünk, hogy a süti túl olajos, ezért most módosítottam a recepten, és drasztikusan csökkentettem az olajmennyiséget. Így készítettem el két adagra való tésztát. Az első adag jól megégett a megszokott hőfok és időtartam mellett, így a második adagot kisebb lángon sütöttem, de így is korábban ki kellett venni. Ennek ellenére ez sem éri el az élvezhető szintet, mert az alja ennek is odakapott – biztos hiányzik az olaj. Ennyit a muffinról! Legközelebb mást sütök, aztán majd még nézelődöm másféle muffin recept után, ha újra ezzel támad kedvem kísérletezni.

Annak ellenére, hogy ehetetlenek, azért szépek lettek a sütik, íme:


muffin muffinok

(A belsejébe csupa finomság került, sajnos. Lett (volna) almás-csokis, almás-diós és almás-diós-csokis.)


Hasonló bejegyzések:
Karácsonyi mézeskalács
Majomkenyér
Epres pite

4 megjegyzés:

  1. :(
    Küldök majd egy receptet, ami nekem mindig bejön, még sosem vallottam vele kudarcot, pedig igazán tehetségtelennek vallom magam a konyhában. Szereted a cappuccinós-diósat? Tervbe van véve nekem mára egy adag. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia! Köszönöm, szívesen kipróbálnám a receptet! :) A cappucinós-diós nagyon jól hangzik! :) :)

    VálaszTörlés
  3. Szia! Bocs, eltűntem, lakásfelújítok, és néha belesétálok egy fekete lyukba.

    A recept:

    4 tojás
    22 dkg cukor
    20 dkg vaj
    22 dkg liszt
    1/2 csomag sütőpor
    1 teáskanál fahéj
    2 evőkanál kakaó
    4 evőkanál cappuccinó
    2-3 evőkanál instant kávé
    dió a díszítéshez

    Szétválasztjuk a tojások sárgáját és fehérjét. A tojássárgákat a cukorral és az olvasztott vajjal simára keverjük. A tojásfehérjét felverjük, de csak akkor keverjük a másik részhez, ha már hozzáadtuk a lisztet, sütőport, fahéjat, kakaót,
    cappucinót, kávét a tojássárgás alaphoz, és lassan keverjük össze, nehogy szétessen a hab.

    180 fokosra melegítjük a sütőt, a muffinformákat 2/3-ig töltjük (a sütőportól úgyis megdagadnak). Én nem próbáltam még kivajazást vagy szilikont, csak muffinpapírban sütök (100 db 200 ft-ért kapható). A sütési időről is szívesen írnék pontos adatot, de az csalóka lenne. Kb. 15-25 perc. Az első adagnál rendszerint türelmetlenkedek, a második tálcánál meg figyelnem kell (melegebb a sütő), és valamivel hajlamosabb vagyok odaégetni. Akkor jó a tészta, ha nem csak ránézésre szilárdult meg, hanem már a villára sem ragad rá.
    Jó muffinbökdösést.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon izgalmas a recept a kakóval, cappucinóval, kávéval! Remélem mihamarabb lesz időm megsütni! Köszönöm, hogy megírtad! :)
    Sok sikert a lakásfelújításhoz! :)

    VálaszTörlés